GJAKPRISHUR = ORTODOKS

Në vazhdim të diskutimeve tek tema e mëparshme. 

Një pjesë e pyetjes që anëtari i PPU, mrroklla, ka postuar në atë blog kolektiv, është kjo:

A mendoni që një ortodoksi shqiptar (shtetas shqiptar) duhet t’i kërkohet të paraqesë “dokumenta” besnikërie ose në formën e ndonjë akti patriotik ose në formën e ndonjë veprimi të provueshëm kundër Anastasit.

Lizandër Saraçi përgjigjet me një pyetje retorike:

Me qe shumica ketu themi se Berisha po e shkaterron Shqiperine, se po e shet per interesa personale, se po vret njerez e po na rikthen ne diktature, a duhet ne t’i kerkojme cdo anetari apo votuesi te PD-se qe te na jape prova per ta qujt shqiptar i denje. A mos keto sulme po vijne ere anti-veriore? A mos po dume te kthejme komunizmin ne qe shajme Berishen?

e pastaj vazhdon përsëri:

Siç jane kurva ata “myslimane”, qe pasi e lidhin veten me disa personazhe qe drejtojne sot KMSH, te hudhen ne fyt sapo ti u kujton atyre se sot KMSH eshte uzurpu nga injorante me njohuri teoligjike qe s’bejne as per hoxhe katuni; hajdute qe abuzojne me pronat e KMSH e qe akuzojne cdo 6 muaj njoni-tjetrin per vrasjen e Salih Tivarit; fondamentaliste qe thirren per aleanca sa here i rrezikohet posti ndonjerit nga keta me lart. Te gjithe keta ama kane nje “merite”, qe i betonon ne pozicionet e tyre, i bejne fresk familjes Berisha.

Sipas këtyre të thënave, këtu Saraçi pretendon se është simetrik. Pra siç ka mendim njësoj për ortodoksët me të drejtë për të dyshuar mbi ta, ai ashtu thotë se ka të drejtë të dyshojë mbi “berishistët”, e po ashtu mbi ata myslimanë të cilët sipas tij nuk i përgjigjen mirë institucionit, dogmës, etj…

Është i vërtetë ky pretendim? Në dukje po. Të dyshuar për Saraçin mund të jenë po aq mirë sa ortodoksët edhe berishistët, edhe disa myslimanë. Ai është, në dukje si një shqiptar i mirë, gjithëpërfshirës – e dënon të keqen kudo që ndodhet.

Realisht JO. Nëse berishistët sipas tij “nuk janë shqiptarë të mirë”, edhe ai fraksion myslimanësh të cilët pretendon se nuk janë të rregullt në dogmën, organizimin dhe komunitetin e tyre, asnjë prej të dy llojeve të mësipërm, as berishistët, as myslimanët, nuk kthehen në gjak-prishur. 

Nëse vetëm ortodoksët dyshohen për tu kthyer në gjak-prishur, atëherë myslimanët dhe katolikët  vetvetiu përjashtohen. Askush nuk dyshon për ta nga pikëpamja racore. Të dyshimtë racialisht, bëhen vetëm ortodoksët.

Ky mesazhi që përçon Saraçi, është tepër i hollë dhe populist, por në thelb është racist anti-ortodoks. Atij i kërkohet të mos përdorë mesazhe raciste.

Kjo nuk është çështje personale. Nuk është as çështje e “Janullës”, këtu kemi të bëjmë me ide përjashtuese, me bazë fetare dhe raciale. Mund të jetë dikush “i saktë” kombëtarisht, akoma dhe ortodoks, e madje patriot nacionalist, dhe këta birbot tanë t’i thonë – hej, ne nuk kemi gjë me ty, ti je i rregullt. Mirëpo duke ia quajtur këtij personi të dyshimtë komunitetin mund të bëhet përzgjedhje individësh nga ky komunitet, ama do preferohen njerëz prej komuniteteve që konsiderohen më të sigurta. Se mirë e sheh një ortodoks dhe i thua – ah ky qenka i mirë! Nga do zgjedhësh, nga shporta ku e di se tërë mollët janë të mira, apo nga shporta që e di se disa mollë dyshon se janë “të krimbura”? Gjykuar thjesht nga ana statistikore.  Ky mesazh duhet kapur që tani, dhe që në rrënjë. Gjatë kohës së tranzicionit, është përjetuar një denigrim komunitar dhe gjeografik, ajo e lidhjes tosk-komunist, e madje Saraçi ka qënë propogandues i kësaj. I njëjti mesazh po synon të rikthehet nëpërmjet nacionalizmit të pretenduar, dhe përjashtimit të ortodoksëve.

Kush ka ndjenjë përgjegjësie civile, mesazhe të tilla duhet t’i dënojë! Është e vetmja mënyrë që këto mesazhe të mos kalojnë, përçohen dhe bëhet pjesë e retorikës politike. 

A ka një shpjegim llogjik të këtij handikapi? Sigurisht që ka. Kufijtë e Jugut të Shqipërisë janë të hapur, dhe prej andej në të dy anët e kufirit kanë ndodhur lëvizje. Ka rreth gjysëm milioni shqiptarë në Greqi, aty është krijuar gjenerata e dytë e tyre, një pjesë kanë përftuar identitetin grek, ose janë kthyer në shqiptaro-grekë. Madje një pjesë e gjeneratës së dytë të shqiptarëve, aderojnë në organizatën “Agimi i Artë. Nëse ai që propagandohet si nacionalizëm, në formën e vet sublimale, i kthen në të dyshuar racialisht shqiptarët ortodoksë vendas, imagjinoni se çfarë ndjenja mund t’i përfshijnë prej identiteteve hibride, të lëkundshme, të dyfishta, etj.

Ka rrezik në të ardhmen, sipas mendimit tim, që forma nacionalizmash të tillë përjashtues, këto identitete të konsideruara të dyshimta, t’i kthejnë në të sakrifikueshme. Vetëm për t’iu përgjigjur idesë imagjinare mbi çka këta njerëz konsiderojnë si thelbi i të qenit shqiptar.

p.s: lutem mos komentoni me mesazhe të llojit Juliusx më shau tek Peshku pa ujë, apo sulme ad homimem ndaj meje, sepse nuk e kanë vendin në këtë diskutim.

No Comments

  1. Edhe pse po gatuaja me duart e mia ne dreke , dicka s’po me shijonte mire. Hidh ereza e hidh kripe , provo e lepiu , e katranosa fare…te mos theme qe nuk hahej, por meqe eshte krize e shtyva…
    Meqe ‘jul’ eshte ne Greqi, duhet ta kete degjuar ” to perisio hallai to isio ” (e teperta e prish…)

  2. Tërhiq e mos e këput i thonë kësaj.
    E kujt po i intereson se çfarë i shkroi “mrroklla” tek “Peshku pa ujë” anëtarit L.S. po aty? Të rrimë e të komentojmë tani çdo koment të komenteve diku tjetër, e pastaj të komentonim komentimin e komentit, siç po kërkon të bëjë autori, që nuk merret vesh se çfarë po kërkon të vërtetojë?
    Racizëm e anti-ortodoksi tek një parti e parëndësishme pa pushtet? E po pastaj?

    1. E kujt po i intereson se çfarë i shkroi “mrroklla” tek “Peshku pa ujë” anëtarit L.S. po aty?

      Mua.

       Të rrimë e të komentojmë tani çdo koment të komenteve diku tjetër, e pastaj të komentonim komentimin e komentit, siç po kërkon të bëjë autori, që nuk merret vesh se çfarë po kërkon të vërtetojë?

      Nuk besoj se të mora me zor andej nga je e të vura të komentosh me detyrim. Nëse nuk ndjen detyrim komentimi, mos komento.

      1. Juliusx me lejo nje pyetje private:

        Dime tashme se je i krishter ortodoks. Une do te doja te dija nese je besimtar praktikant. Pra nese te intereson çeshtja e kishes ortodokse nga pikepamja ngushtesisht fetare.

        1. Jo, nuk jam besimtar praktikant. Realisht jam ateist i deklaruar, kështu që nuk është dhe aq pyetje personale.

          1. Julius,

            Pasi lexova baterdine e komenteve mbi Janullatosin dhe ortodoksine, e pasi i hodha nje sy edhe komenteve te tua te PPU (qe deri me sot nuk e njihja si blog), duke lene menjane marrezite e L.S. e kompani, te shtroj nje çeshtje tjeter:

            Une vete rrjedh nga nje familje me prejardhje muslimane ndersa ime shoqe rrjedh nga nje familje me prejardhje katolike, por as une as ime shoqe nuk e identifikojme veten fetarisht apo kulturalisht si musliman apo katolike, sepse nuk jemi besimtare praktikante.
            Si te tille neve nuk na intereson, por nuk kemi as te drejte, te diskutojme mbi kleriket qe drejtojne komunitetet fetare muslimane e katolike ne Shqiperi apo pergjithesisht mbi keto komunitete. Duke mos qene pjese e atyre komuniteteve nuk kemi as te drejten e fjales.
            Tani ti dhe shume te tjere si ti, me ç’te drejte hyni e diskutoni me kaq pasion mbi keto çeshtje? A mos valle e shihni Janullatosin dhe ortodoksine shqiptare jo si perkatesi fetare, por si element te rendesishem te identitetit tuaj etnik dhe kulturor? Nese eshte keshtu, ku qendron konkretisht identiteti yt ortodoks jashtefetar dhe ku ndryshon ai nga identiteti etnik dhe kulturor i imi? Ne te dy mund te jemi rritur bashke ne te njejten lagje, te kemi bere te njejten shkolle, familjet tona mund te bejne edhe krushqi bashke. Ku eshte dallimi mes nesh te dy ne terma te identitetit? Pse une jam kaq i pandjeshem, ndersa ti kaq i ndjeshem ne çeshtje te tilla? Kam parasysh ketu edhe postimet e tua te PPU.

            Permes disa njohjeve personale dhe nga burime te brendshme, pra jozyrtare, kam marre vesh se, sipas censusit qe organizoi qeveria, jane deklaruar si besimtare te krishtere ortodokse me pak se 10% e te anketuarve. Pra, po t’i besojme kesaj te dhene, ortodokset ne Shqiperi jane me pak se 10%. Nga keta besoj se nje perqindje akoma me e vogel jane besimtare te vertete praktikante, te cileve u interesojne vertet punet e kishes dhe te komunitetit ortodoks.
            Askush tjeter perveç tyre, as Saraçi, as une e as ti, kemi te drejte te hyjme e te diskutojme mbi “ortodoksine shqiptare”.

            Larmia e çeshtjeve te tjera jofetare qe ka te beje me Janullatosin si nenshtetas grek, me sjelljen dhe qendrimet e tij historike a politike nuk duhet trajtuar me terma te ortodoksise sepse nuk ka te beje fare me perkatesine fetare.

            Ajo qe dua te them eshte se me duken absurde keto diskutime te zjarrta qe behen ne emer te komuniteteve fetare, sidomos ne çeshtje qe nuk kane te bejne fare me fene.

            1. Une vete rrjedh nga nje familje me prejardhje muslimane ndersa ime shoqe rrjedh nga nje familje me prejardhje katolike, por as une as ime shoqe nuk e identifikojme veten fetarisht apo kulturalisht si musliman apo katolike, sepse nuk jemi besimtare praktikante

              Fatkeqsisht, kjo nuk ndodh me ortodokset. Waltraub Bejko, nje gjermane qe ngeci ne Shqiperi pasi RPSSh-ja u prish me Lindjen, ve re ne kujtimet e saj (“Capitjet e Mia ne Shqiperi”) qe segmenti i popullates qe iu rezistoi vendosmerisht nismes te PPSh qe ti shkartise fetarisht ciftet e martuara ishin ortodokset. Ajo vete jetonte ne zonen e Fierit.

              Se si, e pse, e qysh e tek nuk e di…po ja qe keshtu eshte.

            2. …”segmenti i popullates qe iu rezistoi vendosmerisht nismes te PPSh qe ti shkartise fetarisht ciftet e martuara ishin ortodokset. Ajo vete jetonte ne zonen e Fierit.

              Se si, e pse, e qysh e tek nuk e di…po ja qe keshtu eshte…”

              E kam pare e jetuar kete me syte e mi. Ne fisin a shoqes sime, minoritare greke, kishte dhe ka inate bizantine, qe shtrihen me breza, sa here qe lidhjet e ciftit beheshin ne perjashtim me normativen se kush fe apo krahine ishte e pranueshme apo jo per djalin apo per vajzen e tyre.

              Se kush jane arsyet, nuk kam pasur asnjehere interes ta mesoj.

            3. Si shpreheshin inatet bizantine ne fisin e shoqes tuaj ? Ju lutem vrajeni pak mendjen se mbase ju shuaj etjen e pa shprehur te interesit tuaj…

            4. Oh. Ne qindra forma te vogla e te medha. Deri sa ta kthesh emrin nga Kadrie, ne Katerina. Problemi del kur nuk arrin ta kthesh dot emrin nga Kadri, ne Kristo. Po ju duhet ti dini me mire se une keto…

            5. O i pare i papare, po neqoftese atij Qerimit i teket ta modernizoj Kariim (nga Benzema) cfare ndodh ?! Po neqoftese Xhemilja e bene emrin Xhemi (Shehu) ?! Po neqoftese Reizi e bene Rei ( Cico)?!…C’ja kepute ashtu kot si thone ne fshat…kur bagetia eshte azat.
              Dhe nje pyetje: Kur Ana behet Sulltana , apo Miti behet Meti…Kenaqesh ?!
              I dike mire keto pune po nuk i beke fora ! Ne e lecisim : ‘Mbaji Aziz e veri ne korniz’

            6. Ajo qe dua te them eshte se me duken absurde keto diskutime te zjarrta

              Nuk eshte aq absurd ne fakt, pasi kemi nje perplasje mes parimit themltar te shtetit shqiptar, si nje bashkesi territorale shqiptaresh pa ‘fraksione’. Pra eshte pjese e asaj qe quhet “Albanian exceptionalism” te kesh psh nje kishe autoqefale vetem per Shqiptare aka “Shqiptare”. Tani vete ay tjetri e ia ndryshon emrin nga ‘Shqiptare’ ne ‘e Shqiperise’. Epo kjo eshte shuplake ne fytyre te gjitheve. Meqenese jane vetem ortodoksit qe e kane bere kete pune, sigurisht qe do kene probabilitet me te larte qe te behen tabele qitje per keto gjera. Asgje absurde ne kete diskutim.

      2. “Nuk besoj se të mora me zor andej nga je e të vura të komentosh me detyrim. Nëse nuk ndjen detyrim komentimi, mos komento.”

        Kjo vlen edhe për ju i nderuar. As ju nuk keni pse komentoni komentet që ju lenë.
        Seç kam një përshtypje se kërkoni të keni patjetër të drejtë, edhe kur kjo bëhet e mërzitshme. Gjë që e bëni thjesht duke thënë fjalën e fundit, duke mbajtur dmth. frymën më të gjatë nën ujë.
        Komentojeni pra edhe këtë koment, për të vërtetuar sa shkrova më sipër.
        Bëfshi qejf pra!

  3. Ky mesazhi që përçon Saraçi, është tepër i hollë dhe populist, por në thelb është racist anti-ortodoks

    Jo jo, po thote qe fondamentalisti musliman dhe bizantini jane pak a shume i njejti soj mileti.

    1. Pse me domosdo duhet t’i bejme te dy religjionet fondamentalista ?!…Kane shume ndryshime mes tyre, se per rrjedhoje do te ishin shkrire si akujte nje dite pa kujtuar.
      Saraci do qe t’ja hedhi bythes meqe eshte ne ballinen politike te nje partie politike, por nuk kalohet kaq lehte nje va i gjere e i thelle te cilin po vet e hap, e zgjeron dhe e thellon.
      Tjeter gje myslymani e tjeter gje ortodoksi, e perbashketa se jane qenie njerezore.
      Miqte vijne e ikin, ndersa ata qe shkaktojne urrejtje e percarje bashkohen me fort.
      Me kot nuk kane thene qe ka dy lloje njerezish ne dynja; ata qe i ndajne njerezit ne lloje dhe ata qe nuk e bejne…
      Prandaj kush e kush le te kullose ne arat e veta apo te trasheguara dhe te mos fusi hunden tej gardhit, por po deshiroi te hyje nga porta e madhe,bujrum.
      Krizat jane si carqe te ngritura qe presin prehun nga casti ne cast. I ngre kush i ngre, dhe qellimi pse i ngre ( a per ti konsumuar, a per ti koleksionuar, a per tu jargavitur dikund, jane carqe te pabesa ne kohe te pabesa

    2. Hej, ja. Ky është rast klasik. Myslimanë vs ortodoksë. Qafirit as i shtohet as i ulet kuota në bursën e racës – pass për qafirin. Këtu të them unë ty, që nuk je nacionalist. Je egoist. Globalizmi? Oops! Ka rrezik të lëvizë kërthiza – qafo kundër.

  4. “… ama do preferohen njerëz prej komuniteteve që konsiderohen më të sigurta.”

    Ne fakt nje gje e tille ka ndodhur ne Shqiperi.
    Kur Gazidede ishte kryetar i SHIK-ut, mes mijera te punesuarve ne ate institucion, ai mori ne pune vetem 4 katolike te cilet i njihte personalisht, sepse Gazidede, si musliman fundamentalist i deklaruar, nuk kishte besim te katoliket.
    Nderkohe qe, nuk merret vesh sepse, nuk kishte paragjykime per ortodokset.

    1. Ja, këtu e ke kapur thelbin e çështjes. Këto “dyshime” nga njerëz të veçantë si L.S, ndaj njërit komunitet apo tjetrit, nëpërmjet ligjërimit publik politik, synohet të legjitimohen.

  5. Boll bere akrobacira, eshte e qarte si ujet e kulluar se ai zoteriu e ka me neobizantinet si puna jote e jo me ortodokset shqiptare.
    Historia shqiptare eshte e mbushur plot me tipa grekomane qe flisnin ne emer te ortodokseve dhe perpiqeshin te fusnin xixat e perçarjen.

    Ky titull idiot tregon edhe sa e nevojshme eshte qe Kisha shqiptare te kryeje nje katarsis qe kleri i larte te pastrohet nga elementet greke e vllehe si dhe tes shkeputet nga ndikimi ekonomik i mafies kishtare greko-bizantine.

    Te gjithe greke e grekomane duhen nxjerre me shkelma bytheve nga kisha shqiptare. Kaq di une.

    1. Po nuk e ka autoritetin as ti as zotëria të vendosë se kush është neobizantin apo grekoman. Ty dhe zotërisë u kërkohet të mos përdorni mesazhe raciste dhe kaq. Unë jam kundër denigrimit të komunitetit, që është edhe tëndi në fund të fundit. Kundër fajit “të përgjithshëm” dhe përgjithësues. Në rast se toçit tënd nuk i thotë gjë kjo, nuk e di se çfarë të them…

      1. Jo jo s’ka pune autoriteti vendoses ketu, mesymja greke ne subkulturen ortodokse eshte e qarte dhe shume efikase prej islamizimit te shqiptareve, e tregon me se miri dyndja e fjaleve te greqishtes se re dhe greqizimi i emrave ortodokse.
        Pas 1990 rifilloi proçesi i nderprere ne kohen e shen Nolit.

        Persa kohe qe konflikti fetar ortodokse vs katolike ishte pune gegesh, tosket s’kishin nevoje per ndonje autoritet te huaj e kishin formen e tyre te ortodoksise, natyrisht brenda botes bizantine.

        Me islamizimin e toskeve ortodokset kerkuan nje autoritet te huaj mbrojtes, sikunder katoliket kishin Romen e me pas Austrine, ortodokset e pane tek greket, e qe aty filloi korruptimi i elementeve shqiptare te ortodoksise.

        Me krijimin e shtetit grek, kisha ne territoret toske u perdor ne menyre te pafytyre per interesat e shtetit grek dhe kete e din edhe bufi.

        Kostandinopoja fetare gjithnje e ka ruajtur doktrinen bizantine per rithemelimin e Bizantit e Megaloidea eshte me shume produkt neobizantin.
        Ka pasur madje edhe ferkime mes kishes kombetare greke dhe Kostandinopojes, e para me karakter me te spikatur nacionalist, e dyta me karakter te qarte neobizantin.

        Kjo eshte e kuptueshme sepse interesi i Partriarkanes se Kostandinopojes mbart elemente universaliste, ndersa i Kishes kombetare te Greqise eshte tipikisht nacionalist.

        Megjithate te dyja palet bien shume lehte ne ujdi kur vjen fjala per Shqiperine, ashtu sikunder rane lehte kur zgjodhen Janullen.

        Janulla eshte pjese e puçit te perbashket Kostandinopoje-Athine ndaj ortodoksise shqiptare, nje puç i rendomte madje po te kemi parasysh historine bizantine ku kleri kryente puçe teper te sofistikuara.

        Ne kete mes nuk ka fare pune Feja ne vetvete, eshte idiotllek me brire ta analizosh kete pune nga pikepamja fetare, ketu eshte çeshtje e kulluar politike.

        Kostandinopojes dhe Athines, as u plas fare sa besojne tek Krishti ortodokset e Shqiperise, atyre u intereson sa besojne tek Greqia nepermjet besimit tek Janulla e mbeshtetjes ndaj tij.

        Shqiptaro-ortodoksit nga neobizantinet nuk eshte se dallohen per besimin tek Krishti, shumices se te dyja paleve as u ha fare palla per Krishin, dallimi eshte i natyres politiko-kulturore, njera pale qe s’do te kete kurrfare Greqie e kurrfare greku si mbeshtetes, si ndihmes dhe do shkeputje te plote nga ndikimi grek ( nga ai prej islamizimit te toskeve), ndersa pala tjeter, neobizantinet, amebat pa shtylle kurrizore qe ndjekin ‘traditet’, i lepihen Janulles e çoç u duket Greqia.

        Ti s’mund te jesh shqiptaro-ortodoks sepse nuk i permbush kriteret.

    2. O Hyllin, hajt merremi pak me sport të mendjes. Si thua? E zëmë se ju, ju nacionalistët par excellence ju fitoni në fund, sipas idesë së mbështetur madje se komuniteti ortodoks është gjak-prishur dhe me cen. E pastaj, pasi fitoni, ndani rolet. Ok? Ti je ortodoks me origjinë, e të vënë në një rol të lartë… ku do ti, çfarë do të bëhesh në qeverinë super-nacionaliste panshqiptare? E zëmë ministër i jashtëm, besoj je dakord dhe i kënaqur.

      Po ja që ndërron kursi i politikës një ditë, dhe… kthehesh në të akuzuar. Nuk u përshtatesh më nacionalistëve. Thotë Enveri i së ardhmes, t’i futim një plumb bythëve këtij Hyllinit. Po duhet një pretekst or ti… si do ia bëjmë? Po Hyllini është ortodoks bre! I futim një të grekomanosur për qejf e voila! Ja u bë dhe kjo punë… po krimba shqiptarë do të të hanë, mos çaj kokë. (letrarisht, se realisht të uroj jetë të gjatë 🙂

      1. Keto jane supozime te kota, fiks sa per sport.

        Une e kam shprehur edhe here te tjera, qe nga te gjitha fete, ortodoksia eshte me mire e strukturuar per te ushqyer nacionalizmin.
        Edhe katolicizmi ka pasur ne rastin e Shqiperise ose Kroacise nje rol te rendesishem ne kete pike, por ato jane paraqitje ad hoc te katolicizmit, nuk jane te struktures se tij.

        Ortodoksia eshte e strukturuar me mire mire, sepse kishat kane karakter kombetar, perdorin gjuhen kombetare si gjuhe liturgjike, kane klerin me detyrim nenshtetas e me perkatesi etnike dhe jane besnike ndaj ideologjise sunduese te shtetit.

        Pika e fundit eshte me e rendesishme sepse besnikeria ndaj Perandorit eshte themeli i dallimit katolike-ortodokse.
        Ortodokset jane besnike te shtetit te tyre, katoliket jane besnike te Vatikanit. Katoliket qe s’deshen te ishin besnike te Vatikanit, krijuan kishat protestante.

        Me e qarte kjo dallohet tek historia e Italise, kur pas marrjes se Romes, me 1870, Vatikani u kerkoi katolikeve te mos merrnin pjese ne jeten politike te shtetit te ri italian, kjo deri me 1945, kur Vatikani ndryshoi politike ndaj shtetit italian.

        Islami nuk dallon shume prej katolicizmit, besimtareve u kerkohet besnikeri ndaj Arabise Saudite dhe ne rastet ballkanike, Turqise.

        Ortodoksia duke qene se ideologjia ne themel te shteteve kombetare eshte nacionalizmi, lidhet ne menyre simbiotike me nacionalizmin dhe per kete mjaft t’u hedhesh nje sy ne vendeve ortodokse deri ne Rusi.

        Ne Shqiperi, kjo simbioze e krijuar ne kohen e Nolit, nuk ekziston me, e keto 20 vjet Janulla eshte perpjekur me te gjitha forcat qe ortodokset shqiptare te mos jene besnike te shtetit shqiptar.
        Shteti shqiptar eshte paraqitja e re e Perandorit, por per Janullen nuk duhet te jete keshtu, ortodokset shqiptare duhet te shikojne nga shteti grek si paraqitja e re e Perandorit.

        Prandaj, per keto arsye, çdo perpjekje ne rrymen nacionaliste per te perjashtuar ‘ortodokset’, do rezultonte jo vetem ne humbje te besueshmerise politike, nga ana e votuesve ortodokse, por ne shkaterrim te vete asaj paraqitje te nacionalizmit, e cila nuk mund te privohet kurrsesi nga ushqimi ‘ortodoks’, pa rene ne nacional-islamizem apo nacional-katolicizem, pra pa u paraqitur si nacionalizem qe ha vetveten.

        Jane te gjitha provat qe nga fete vetem ortodoksia eshte lidhur ne simbioze me nacionalizmin, kudo ne vendet ortodokse, perndryshe katolicizmi apo islami lidhen me nacionalizmin vetem kur armiku eshte i fese tjeter.
        Pra ortodoksia ne rastin shqiptar, kryen edhe rolin e ngjizjes se vete nacionalizmit jashtefetar, duke qene se armiqte tane jane te fese ortodokse.

        Pa ortodoksine do kishim rene natyrshem ne armiqesi me fqinjet per arsye fetare ( islamike vs fqinje ortodokse dhe katolike vs fqinje ortodokse ) dhe rrjedhimisht lidhje te nacionalizmit me fene, madje ky fenomen duam-s’duam ka qene dhe eshte pjeserisht aktiv.

        Pra kushdo brenda rrymes nacionaliste qe do piketonte ortodokset si koke turku, do te kryente shkeputjen e nacionalizmit nga shqiptaria, rrjedhimisht do kthehej ne nje forme te degjeneruar nacionalizmi, nga ku edhe vdekja e shpejte.

        1. Këto janë gjëra që kanë ndodhur, gjatë komunizmit. Diversioni ideologjik është barazuar me anihilim fizik. Edhe lufta e klasave është kthyer në diçka racore. Ndonjë lidhje me racën you know… dhe idetë e autoktonisë, racës së njëjtë të shqiptarëve e punë si këto? Eh?

          Ajo që po të kërkoj unë ty, është të kuptosh në këtë moment se nëse dikush e quan komunitetin e ortodoksëve si gjakprishur DHE, nëse kjo i lihet në dorë subjektivizmit, atëherë komuniteti – që është edhe tëndi, do pësojë denigrim social. Hajt të futemi ca në modernizëm, se boll u lodhëm, dhe të mohojmë kategorikisht akuzat e përgjithshme dhe ato racore ndaj një komuniteti. Hajt të vendosim një etikë në politikë. Të themi që mesazhe me “bij baballarësh” e “komunistë”, të mos ekzistojnë më. Nuk kalojnë më mesazhet populiste, të cilat në shumë raste fshehin një axhendë të fshehtë, përgjithësisht klanore.

          Ktheje pra, nacionalizmin tënd të thonë, në diçka civile. Në marrëdhënie civile. Unë shkruajta këtë temë, dhe ti si budalla, zgjodhe të bësh raprezalje ndaj “mollëve të prishura”. Demaskoji or zotëri, një nga një dhe personalisht, po mos bëj thirrje për gjenocid, se mund ta hash dhe ti brenda.

          Ka shumë gjëra që mund të kërkojë një nacionalizëm civil. E para gjë, është shërbimi ushtarak. Më gjeje gjë kundër mua aty? Unë kam qënë edhe jam nga më të zellshmit për rivendosjen e tij, e ndoshta të kthyer në shërbim civil ndaj komunitetit.

          Hajde pra, se po vriten shqiptarët me njeri tjetrin, bëj një hap përpara, kupto ndonjë gjë.

          1. nëse dikush e quan komunitetin e ortodoksëve si gjakprishur DHE, nëse kjo i lihet në dorë subjektivizmit, atëherë komuniteti – që është edhe tëndi, do pësojë denigrim social.

            Edhe nje here, duhet bere dallim mes individit dhe komunitetit. Per mua nje neo-bizantin nuk pefaqson dot ortodokset shqiptar. Per mua ai/ajo qe perfaqson ortodokset eshte nje vajze me prejardhje ortodokse me te cilen udhetova prej Bostonit ne New York per te sabotuar nje aheng qe Greket amerikane benin per hesap te Janullatosit. Une nuk guxova te hyja brenda ne dhomen e ballos ku ishin shtruar Greket me Kryepeshkopin e Shqiperise. Kjo jo vetem qe u fut brenda, po edhe shperndau trakte.

            Kjo vajze eshte ortodokse per mua, te tjeret jane neobizantine.

            1. o qafir, ti dhe ai tjetri L.S-ja, për mua nuk jeni nacionalistë. Ju jeni thjesht egoistë. Të rastisi kërthiza e Shqipërisë tek dera e shtëpisë, i kishe kartat në rregull e u fryve. Kush i largohet idesë tënde të egoizmit, është më pak shqiptar. Shumë e dhjerë që nuk i the dy fjalë për këtë temë…

            2. çështja është… how far will you go, ta mbash kërthizën në vend? E? Se do ju dalin probleme në të ardhmen, që do ua vënë në pikëpyetje kërthizën.

              Si thu psh, që t’i përjashtojmë fare emigrantët në Greqi nga projekti i shqiptarizmit, që të të mos lujë ty nga vendi kërthiza? Do you agree qafiro?

            3. Pikerisht qafir. Ne asnje nga ato cfare paska thene L.S. nuk shof te ket cilesu gjithe komunitetin ortodoks si gjakprish – perkundrazi, ka qene personale kundra autorit. Dhe autori, qellimisht, perpiqet ta ndryshoje te verteten per inate personale e hakmarrje feminore. Kerkon te thuhen dy fjale per temen nderkoh qe nuk ka teme, ka vec sulm personal flete-rrufe kundra nje personi. Ironia me e madhe esht ne fund kur shkrun: “p.s: lutem mos komentoni me mesazhe të llojit Juliusx më shau tek Peshku pa ujë, apo sulme ad homimem ndaj meje, sepse nuk e kanë vendin në këtë diskutim.” Eshte ironi se ka shkrujt DY shkrime bazuar ne te njejten gje: hakmarrje personale fytyrenxirosje per sharje te ky website tjeter Peshku! Te dyja shkrimet jane fleterrufe personale qe autori perpiqet t’i ktheje ne “tema” per te fitu popullaritet. Eshte shpulle tallse per intelektin e njerzve qe pikerisht ate qe shkrun ne fund, jane te dyja shkrimet qe ka shkruajt vete!

              Aritmetika fillestare thote qe edhe numrin me te madh ta shumzosh me 0, prape 0 eshte rezultati.

              Nuk kam komentuar me pare megjithse kam lexu shpesh ketu. Kam pas respekt per PTF pikerisht se kishte shkrime me me nivel se vendet e tjera. Po kto fletrrufe e ulin shume.

            4. “Kjo vajze eshte ortodokse per mua, te tjeret jane neobizantine.”

              E ke thene kaq thjesht e bukur o Qafir , me ne fund, se na u be koka daulle me gjithe keto teorira,male frazash,tjerrje e perdredhje ,allah,allah…
              Te duket se ne vend te sqarohet nje problem ,na ekspozohet aftesia per te sqaruar ate problem. Si quhet kjo, narcisizem intelektual..?

              Me kete dolce stil nuovo PPu nuk eshte larg , po Xhaxhai e di me mire.

            5. Epo kur nuk mbushet koka juaj çfarë tu thuash? Ime më… shkon ndonjëherë në kishën e Janullatosit. Mos po pret të të pyes ty çfarë është?

              Jorgjica pra, bija e Kristoforit, shkon edhe ajo në kishën e Janullatosit. Do ia japësh ti apo qafiri çertifikatën e shqiptarisë?

            6. Nuk e di per Qafirin po une kam pune tjera. E the njehere argumentin ç’e zgjat me .Se dhe ec e gjeje cila koke duhet mbushur…

            7. do ta them 10 herë akoma, ti çfarë halli ke? këtu racizmi po superon etikën, dhe për mua personalisht kjo është e tmerrshme.

            8. Une ja jap certifikaten e shqiptarise edhe Janullatosit menjehere sapo te mbaje nje meshe per njerez si Petro Nini Luarasi, dhe te tjera viktima (laike apo klerike ortodokse) te politikave bizantine.

              Sa per ata qe shkojne ne ‘kishen e Janullatosit’, nuk e kam problem fare, se nuk kane ku te shkojne tjeter. Madje as me vete Janullatosin nuk kam problem. Ka bere pune te mire, dhe eshte i krishtere i mire. Thjesht ai marifeti ‘e Shqiperise’ vs. ‘Shqiptare’ ishte i poshter.

            9. ti duhet të bindesh që të mos i japësh vetes të drejtë për të shpërndarë çertifikata. po “kisha e gjak-prishurve”, nuk duhet të ishte problem, për ty?

              Problemi më i madh këtu për mua është pamundësia për ta parë konceptin e së drejtës të palidhur me racën. duket sikur gjithsecili bën llogari si me paret: po të them kështu, shtohet a ulet materiali gjenetik?

              shqiptarët me njeri tjetrin luajnë “racopoly”.

            10. Po a ka valle nevoje Janullatos nevoje per certifikate shqiptarie? A eshte ai pjese e historise se kombit shqiptar? Mendoj se jo. Edhe sepse historine e shkruajne Kristot Frasherat. Dakord? Ama Janullatos eshte pjese e historise se ortodoksise shqiptare, eshte pjese e historise se KOASH-it, ai eshte pjese e historise se pluralizmit dhe institucioneve demokratike ne keto kohe. Qe ketej edhe fragmentarizimi i memories kolektive, jo si pasoje e nje subversioni te huaj, apo amebizimit te nje pjese sic akuzojne tru-paramecet, por si shprehje dhe manifestim i nje perqasjeje solide kulturore ndaj atyre qe jane vlera te nje grupi. Vlera qe te artikuluara si te tilla nuk mundet mesa duket te integrohen ne lemin e nje bashkejetese ku trumpeta nacional-etnike vetem sa ben dhe riben autogola. Ndoshta edhe qellimisht. I pare si armik i shqiptarise, kreu grek i KOASH-it mundesoi rikrijimin e ndergjegjes fetare, apo me mire kulturore te nje grupi, per te ricikluar mesazhin milenarist te Kishes. Vetem me te qenin grek e arriti kete, e jo sepse orotodokset mbeten ne Kishe.
              Eshte i njejti mesazh qe sot e faktorizojme si element te pranueshem te analizes; pra qe katoliket i besojne Papes. E serish, e cuditerisht ata nuk jane kunder shqiptarise. Jane thjesht fytyra e re e saj. Teksa flitet ne planin kulturor, paradoksalisht dhe naivisht implikojme argumente qe lidhen me probleme te supozuara territoriale. Dy standarde.

            11. Kurse për mua është shumë e qartë se asnjë përkatësi fetare/sociale (e trashëguar, e zgjedhur, e braktisur apo asnjëherë e përqafuar), nuk legjitimon asnjëherë askënd që të diskriminojë apo kërkojë zhdukjen e species fetare/sociale të referencës. As të species, as të komunitetit, as të individit. Kështu thonë normat juridike të gjithpranuara e të gjithëqytetëruara ku edhe shqipot aderojnë. Dhe bindin që ç’ke me të. Jo vetëm mua, por këdo, pavarësisht dashjes apo mosdashjes. Sepse janë shkruar në ligje që kanë kërkuar vetëm bashkëekzistencën e të ndryshmëve. Dhe shpresoj të jenë të paktë ata që dyshojnë në forcën shtrënguese të normës juridike. Për të mirën e tyre.

            12. Ligja nuk eshte shuma a te gjitha gjerave. Sepse perndryshe nuk ka si spjegohet qe ne Angline e shek 19 te varnin ne litar per sodomi, kurse sot te hypin ne altar per te, dikur te digjnin ne turre te druve for blasfemi, kurse sot te bejne hero, dikur te benin anetar akademie shkencash per pikepamje rraciale, kurse sot per te njejtat gjera te fusin ne burg.

              Pastaj cfare do te ishte “specie fetare” nga pikepamja legale?
              Po rrace fetar? Une pak a shume e mar vesh se cfare do Julius te thote, por duke pasur parasysh aftesine e te artikuluarit qe ai jo ralle paraqet, pershtypja ime eshte se luhet me terma dhe koncepte ne menyre koshiente ( kurse ndonje tjeter e ka nga idiotesia)

            13. Ligja është edhe ajo që kemi sot në fuqi. Ligja, është instanca e fundit, kur norma sociale, morale, apo fetare nuk funksionojnë më, e njerëzit (për më shumë përfaqësues të politikës me zë në kapitull) shpallin se duan zhdukjen e species tënde ditën për diell.

              Ti thua shek.19, unë të them ora 23:51 e datës 9.11.2012. “Specien” e mora si prurje kozmike nga përfaqësuesi i Topit, për të gjithë ata që s’kanë kuptuar se çështja është më shumë se personale. “Individin” e “komunitetin” i kemi më të rehatshëm si koncepte. I hedhim dhe një sy Kushtetutës sonë që është hartuar pasi janë studiuar sa e sa akte të lindura para saj dhe na del formula e koncentruar në nenin 18/2: Askush nuk mund të diskriminohet padrejtësisht për shkaqe të tilla si gjinia, raca, feja, etnia,gjuha, bindjet politike, fetare a filozofike, gjendja ekonomike, arsimore, sociale ose përkatësia prindërore.

              Ka dhe shumë akte të tjera që mund të sillen në vëmendje (si jurisprudenca më e fundit e Strasburgut, që për sa liri i ka dhënë lirisë së shprehjes, aq dhe e ka kufizuar kategorikisht kur bëhet fjalë për nxitje urrejtje fetare, racore e të llojit), por po i kursej. Ça ka kaq të paqartë ktu?

            14. Pastaj cfare do te ishte “specie fetare” nga pikepamja legale?
              Po rrace fetar? Une pak a shume e mar vesh se cfare do Julius te thote

              Ket konflacionin e ketyre koncepteve e bejne zakonisht muslimanet dhe ortodokset. Praj njerezit e lindjes. Ne qe shkojme pas modelit francez nuk i kuptojme dot.

  6. Une e kuptoj qe jam gjeja me interesante qe ka ndodhur ne jeten e ketij te shkretit. Me siguri qe po kalon ne orgazem duke deformuar komentet e mia dhe duke i sjell ketu te cunguara. Le te jete i qete se nuk do ja nderpres “ushqimin” e mendjes se tij te djallezuar. Do vazhdoj te them ate qe mendoj, qe ai te kete mundesi ta deformoje. Sidomos tani qe mora vesh se kush eshte se c’nivel ka, nuk ma ben zemra t’ia nderpres kete kenaqesi qe i solla, se e di qe s’ka mundesi te kete me te madhe tani qe e perzune nga Peshku pa Uje. I uroj suksese dhe me pak fat do i rrisin edhe pensionin e familjarve per kete pune qe po ben.

    Sa per te zotin e kesaj faqje, besoj se ka minimalisht dejtyrimin qe te kontrolloje qe ato qe sillen ketu jane korrekte. Nese ka ndermend ta ktheje kete faqe ne shtylle fleterrufesh me mashtrime e deformime, le ta beje por besoj se ka dijeni per pergjegjesite qe ka.

    Ky eshte komenti im per temen qe mund ta shihni ne kete link :

    http://www.peshkupauje.com/2012/11/pyetje/ortodokset-shqiptare-dhe-anastasi

    O Mrroklle je totalisht out si zakonisht ne interpretimin e fjaleve te mia.

    Pergjigja per ty eshte ne fund se ti nuk meriton me shume. Pjesa e pare eshte sepse nuk dua qe nje debat kaq i rrezikshem te ngeli pa u sqaru.

    Sot per fat ri-pash filmin Ballkan Pazar. Dhe pa diskutim qe rasti i zhvarrimeve te Kosines eshte vetem maja e ajsbergut te ndyresive filo-greke qe ka bere Janulla ne Shqiperi, por edhe i gjynofeve qe i bejme ne vetes per shkak te delenxhillikut te disave (ne film kjo pjese jane kryesisht muslimane). Pra Janulla ka gjet shesh e ben pershesh. E kete shesh nuk ja japin ekskluzivisht ortodokset, biles midis tyre ai ka kundershtaret kryesore, por te gjithe. Perveç nje grupi te vogel njerzish qe jane shit me plot kuptimin e fjales, te tjeret ose nuk e duan ose respektojne aftesite e tij teologjike (per kete ai eshte pa diskutim i vetmi drejtues komuniteti fetar ne Shqiperi me formim solid). Une kam miq ortodokse qe jane vertete patriote e qe u dhemb shpirti per kete vend, po qe jane aq besimtare e nuk tolerojne qe t’u shash Janullen. Po a i ben kjo me pak patriote ata? Sigurisht qe jo. Ata thjesht injorojne disa fakte dhe e kane te veshtire te pranojne qe kane besuar te nje anti-shqiptar.

    Sidoqofte une ngelem i bindur qe aleati me i mire i Janulles eshte mediokriteti i te 3 komuniteteve te tjera fetare te cilet jane per te vene kujen. Kete dhe ato teorite idiote qe shtron ti ketu i perdor ai per te mbajt ne rresht komunitetitn ortodoks. Gjeja me e ndyre qe ai ka arrit, eshte te ushqeje ndjenjen anti-muslimane te disa ortodokse. Pra te prishe harmonie fetare.

    Tani qe t’i shkojme GOMARLLIKUT tend (me fal per termin e bute) deri ne fund, po bej edhe une ca pyetje.

    Me qe shumica ketu themi se Berisha po e shkaterron Shqiperine, se po e shet per interesa personale, se po vret njerez e po na rikthen ne diktature, a duhet ne t’i kerkojme cdo anetari apo votuesi te PD-se qe te na jape prova per ta qujt shqiptar i denje. A mos keto sulme po vijne ere anti-veriore? A mos po dume te kthejme komunizmin ne qe shajme Berishen?

    O Mrroklle tere keto qe ke shkrujt me lart jane argumentat mbrojtes tipike qe perdor çdo diktator per te shterngu rreshtat.

    Sa per sulmet e mia ndaj atij plehres qe te paskan shqetesu kaq shume, une kam te drejte te kem bindjen time per te. Dhe ja ku po ta them qe do i pervishem ne te njejten menyre çdokujt, qe mundohet vazhdimisht te denigroje cdo gje pozitive shqiptare dhe kerkon te fusi frymen e ndarjes midis shqiptarve, qofte kjo veri-jug apo ndarje fetare. Kushdo kerkon te cenoje, si Janulla, harmonine fetare, qe une e shoh si nje nga pasurite tona me te medha, eshte nje kurve e Janulles dhe asgje me teper.

    Siç jane kurva ata “myslimane”, qe pasi e lidhin veten me disa personazhe qe drejtojne sot KMSH, te hudhen ne fyt sapo ti u kujton atyre se sot KMSH eshte uzurpu nga injorante me njohuri teoligjike qe s’bejne as per hoxhe katuni; hajdute qe abuzojne me pronat e KMSH e qe akuzojne cdo 6 muaj njoni-tjetrin per vrasjen e Salih Tivarit; fondamentaliste qe thirren per aleanca sa here i rrezikohet posti ndonjerit nga keta me lart. Te gjithe keta ama kane nje “merite”, qe i betonon ne pozicionet e tyre, i bejne fresk familjes Berisha.

    1. Po nuk ke thënë asgjë mor zotëri. Temën dhe komentin që po e risjell si link, e ke tashmë të vendosur në postimin tim. Nuk ka asnjë deformim asgjëkundi.
      Nëse e gjen diku, më thuaj ku? Ndryshe (çka është e dukshme), po shpif. Është qesharake, po njerëzit këtu duhet të të bindin që nuk po të deformoj gjë, se ndryshe me egon tënde, nuk ke për ta marrë vesh.

      Kam marrë veç pjesët relevante, që kanë lidhje me postimin. Gjuha jote si më drejtohesh mua dhe denigrimi personal që tenton të më bësh, veç shfaq se çfarë njeriu je. (dhe më keq se dyshoj fort që nuk është vetëm ndaj meje, por ndaj gjithë shqiptarëve që jetojnë në Greqi) Je dhe person publik ti, jo si unë. Politikan i së ardhmes demek dhe “frymës së re”. Po të lejohen komentet ndaj meje personalisht, për të parë njerëzit se me çfarë kanë të bëjnë.

      Ti je rast fatkeq fondamentalisti racist, me të drejtën kudo në xhep, e fatkeqësia më e madhe është që nuk po e merr dot vesh se je i tillë.

      1. Ky është thjesht Lizandër Saraçi që ka këshilluar ish Presidentin Topi për probleme të sigurisë.

  7. ””Ajo që po të kërkoj unë ty, është të kuptosh në këtë moment se nëse dikush e quan komunitetin e ortodoksëve si gjakprishur DHE, nëse kjo i lihet në dorë subjektivizmit, atëherë komuniteti – që është edhe tëndi, do pësojë denigrim social. Hajt të futemi ca në modernizëm, se boll u lodhëm, dhe të mohojmë kategorikisht akuzat e përgjithshme dhe ato racore ndaj një komuniteti.””

    Ne fakt, po te quajne ty dhe jo komunitetin, pavaresisht se ty te pelqen te besh barazimin mes vetes dhe komunitetit.

    Nga ana tjeter une s’kam bere ndonjehere viktimen dhe as kam per ta perdorur ndonjehere viktimizmin si argument per kohezionin e grupit.

    Ti po shkon me viktimizmin aq larg, saqe po te duket edhe vetja martir.

    Politikisht, une s’besoj se FRD-ja do qe t’u shkele syrin besimtareve myslymane, duke goditur me stil gjithe ortodokset, sepse do ishte hap i gabuar i dyfishte, nga nje ane sepse eshte parti e re dhe ne fillim ka nevoje per fluks gjithfaresh, nga ana tjeter sepse besimtaret myslymane te Shqiperise se mesme i ka fut’ ne xhep Sala, nepermjet perfaqesimit e korrupsionit, dhe do ishte humbje energjie e kohe.
    Madje L.S po turfullon edhe kunder ketyre, gje qe sipas zberthimeve te tua i bie te jete shkelje syri ndaj katolikeve.

    Kjo qe ben ti duke futur ne mes FRD-ne e bene greket si ata te Greqise si ata te Kishes shqiptare me AK-ne, duke e pikturuar si organizate islamike meqe po sulmon veçanerisht Greqine.
    U fut ne mes edhe Sala, duke e pikturuar si turko-islamike per te shpetuar votat katolike.

    Tani, gjithçka mund te jete, ne kete bote kurre mos thuaj kurre dhe as mos i jep besim total askujt, por ne te dyja rastet, as AK-se e as FRD-se nuk u leverdis nje qasje islamike, prandaj nuk kemi pse nisemi duke supozuar se ato parti duan t’i bejne dem vetes.

    Ti, nuk e di, me dashje apo pa dashje, po kryen lojen e zakonshme te greqerve, qe hedhin xixa, ja e shikoni ata (shqiptaret myslymane apo katolike) nuk ju duan, duan t’ju demtojne, t’ju perjashtojne, prandaj ju qe jeni viktima te tyre beni grup me ne krye Janullen ( x,y,z) e do ju ndihmojme edhe ne.

    Edhe ne hipotezen tende me mua si protagonist, kjo loje gjendej e shtrire kembekryq.

    E di kur behet e vlefshme kjo qe thua ti, nqs ne vend te Janulles te ishte ndonje nolist, por atehere do isha une i pari qe do merresha me kedoqofte dhe do e pikturoja si mos o Zot, pa harruar asgje nga repertori i retorikes ad hominem.

    Persa kohe qe atje eshte Janulla, i cili çfare s’ka bere, edhe sikur L.S apo kushdoqofte tjeter, te perdore me stil ndonje sulm ndaj te gjitheve, s’ke ç’ben, gjeja me e mire eshte te shikosh ne shtepine tende se po te pikon vertet çatia.

    Por , nje nga rolet e Janulles eshte pikerisht edhe ky, qe ajo pjese aktive e shqiptareve, te cilet e identifikojne shqiptarine me fene perkatese, te kete ze te argumentuar, por keshtu te anulloje zerat e shqiptareve te tjere qe nuk e shikojne fene te lidhur me shqiptarine e qe stigmatizojne Janullen.

    E thene me fjale te tjera, edhe sikur Janulla te mos bente absolutisht asgje kunder interesave shqiptare, por perkundrazi te ishte rob Zoti, vetem fakti qe eshte grek uzurpator, do mjaftonte per te rritur nivelin e perçarjes mes shqiptareve.

    Tani do thote dikush qe nje grek uzurpator i Kishes nuk ka si te jete rob Zoti, se uzurpator dhe rob zoti jane vetiu dy gjera te kunderta, megjithate hajt mo se per hir te hipotezes, po vleresohej si perjashtimi qe konfirmon rregullin.

    Nderkaq, ato muhabetet racore, nuk di nga cili xhep i ke nxjerre, se gjakprishur eshte epitet i rendomte perjashtues, rrezik nga fjalet shumerrokeshe me te vjetra te shqipes, bashke me bukeshkale.

    Nuk eshte se ne çdo debat duhet nxjerre fashisti me se s’ben, edhe pse e kuptoj se komunistet e sotem, s’kane ç’te bejne tjeter perpos te skualifikojne si fashiste çdo gje qe nuk u vjen sipas midese.

      1. Ne fakt ketu e ben gabimin ti, se pandeh qe debati behet per te bindur tjetrin.
        Kur vendosesh ne debat me qellimin per te bindur tjetrin, ti e ke vrare debatin, se e ke kthyer ne raport mesues/nxenes ose prind/femije.

        Ne debat robi hyn per te perballur argumentat ose per te fituar debatin, apo edhe te dyja bashke.

        Ti e ben si Piftoja qe thote lexo autoret e mos i kundershto se ketu eshte shkolle e jo mjedis qe fton per debat, per te rrahur mendimet e sigurisht per te mesuar gjera te ndryshme, se rrahja e mendimeve do te thote edhe te mesosh gjera te reja.

        Persa i perket atyre qe shkruan me poshte, nqs brezi i dyte behet me Agimin e arte apo qofte edhe grek, ai apo brezat qe do prodhojne do jene ne anen tjeter te llogores me shqiptaret e tanishem apo brezat e ardhshem, keshtu qe si i thone ate pune domosdo do e ndaje plumbi kur te vije ora, se paqe te perjetshme mes fqinjesh s’ka, aq me teper ne Ballkan.

        Kjo eshte ne logjiken e rendit te gjerave.

        1. p,s ata s’me kane dhjere racen, ata jane racedhjere, mos ngaterro babat me zhabat.
          I asimiluari eshte gjithnje inferior ndaj origjinalit.

          1. Perveç qe ne kemi pervoje me femije shqiptaresh qe jane bere greke e kane luftuar kunder shqiptareve, pra s’do ishte aspak ndonje gje e re ne histori, rast interesant eshte L1B, kur Amerika hyri ne lufte me Gjermanine.
            Dihet se nja 20% e amerikaneve jane me origjine gjermane dhe asokohe ne Amerike u ngrit çeshtja nese gjermanet e Amerikes do luftonin kunder kusherinjve te tyre, gjermane dok.

            Do ti qe luftuan e ç’te luftuar se.

            Rast tjeter kurioz ishte me japonezet e Amerikes ne L2B. Ata u vendosen ne kampe perqendrimi nga Amerika, se u vleresuan si armiq potenciale.
            Megjithate nga fundi nje pjese e tyre u fut ne reparte ushtarake dhe do ti qe edhe ata luftuan kunder Japonise.

            Ne fakt ka plot raste, prandaj nuk eshte se duhet te kemi ndonje medyshje apo ndonje iluzion, per pasardhesit e emigranteve shqiptare ne Greqi, ata jane qe pa lindur ende te vleresueshem si armiq potenciale te Shqiperise, po aq sa te palindurit e tjere greke.

            Nga ana tjeter, ketu s’ka asgje aq tragjike sa mund t’i duket ndokujt, si i thone, nuk eshte se s’po na ze gjumi ngaqe arvanitet kane luftuar kunder Shqiperise kur ka qene rasti, pasardhes emigrantesh jane/kane qene edhe ata.

            1. Që të të jap të kuptosh se çfarë po më thua: në këtë moment, ti po më kërcënon se do më vrasësh gjysmën e të afërmve që kam.

            2. Nuk ka rendesi rezultati, ka rendesi qe arvanitet luftuan kunder Shqiperise, ky eshte fakti qe duhet ne kete mes.

              Pastaj fituan a s’fituan jo vetem qe s’ka rendesi, por eshte edhe e pavertete, sepse me 1827 u thyen nga Mehmet Aliu, gje qe detyroi floten ango-franko-ruse te sulmonte e thyente floten turke ne Navarino, andartet u thyen, ne 1919 po ashtu u detyruan te terhiqen nga Shqiperia.

              C’na ngel ne kete mes eshte qe luftuan e bene disa here masakra mbi civilet shqiptare, madje edhe genocidin çam.
              Fituan mund te thuhet qe s’pastruan Camerine nga çamet, sa mund te quhet fitore te vrasesh gra e femije.

            3. Arvanitet nuk luftuan kunder Shqiperise, sepse Shqiperi asokohe nuk kishte. Arvanitet luftuan per Greqine dhe ne kete lufte u ndeshen me shqiptaret osmane, se te tille ishin keta te fundit ne ate ballafaqim. Kjo eshte e verteta. Nje hap pozitiv eshte fakti qe ti pranon, se opsioni i ndarjes eshte historik dhe pra objektiv. Natyrisht ti i ve emrin tjetersim, shkarje identitare etj. Nuk ka rendesi. Rendesi ka familjarizimi me idene se brenda shqiptareve, ose shqipfolesve, zhvillohen dy bote, antagoniste per shkak te kultures qe perftojne. Edhe ky eshte nje fakt qe nuk ka Akademi ta mohoje. Mendimi im eshte se nuk ka genocid cam. Ka masakra mbi popullsine civile came, ne formen e nje hakmarrjeje ndaj akteve po kaq makabre qe skuadra te organizuara te komunitetit cam kishin kryer mbi greket. Genocid do te thote projekt asgjesimi biologjik dhe nje i tille nuk ekziston. Perndryshe do ishin perfshire edhe cemerit ortodokse, sepse si te tille etnine e kane te ndryshme nga greket. Masakra ndaj cemerve u krye vone dhe nuk mund t’ia mveshesh shovinizmit grek, por antifashizmit ne nje forme ballkanike. Masakra u bene edhe mbi Kosoven, por nuk iku kush. Se fundmi Beqir Meta, historiani juaj, ne punimet e veta per kete ceshgtje shkruan se me ardhjen e tyre ne Shqiperi, perfaqesuesit e popullsise came kerkuan te largoheshin drejt Turqise, por nuk u lejuan nga shteti i Enver Hoxhes. Edhe kjo eshte nje e vertete shpirterore mbi te gjitha qe lidhet me 1821.
              Arvanitet luftuan dhe bene Greqine. Pastaj humben me Mehmet Aline, e humben ndaj Turqise, kjo nuk eshte beteja e tyre vetem. shqiperia ne 100 vjet shtet, 12 vjet i ka vetem ne leter, 16 vjet i ka si satelit, 4 me mendje ne Azi dhe keto 20 vjet ecen perpara me ekzistence koniunktutrale. Kjo duhet mbajtur mire parasysh. Kufiri kulturor eshte pra kriteri ne zgjedhje. Ky eshte nje tjeter fakt qe duhet te ndaje shapin nga sheqeri. Shqiperia nuk eshte ceshtje pra e te gjithe shqiptareve, vecse ne rastin kur fizikisht te bie te ndodhesh ketyre aneve.

            4. Edhe diçka tjeter, se ketu duket sikur mjaft te ndjekesh nje ideologji dhe je i kompletuar nga pikepamja ideore e nga forca argumentese qe mban idete.

              Perplasja e dy ideologjive pasi mbaron faza argumentuese ne abstrakt, varet teresisht nga praktika e tyre, dmth nga aftesite pragmatike qe ideologjite mbartin.

              Kete na e ben fare te qarte perplasja komunizem-kapitalizem, komunizmi fitoi ne abstraksion, madje beri per vete shumicen e intelektualeve dhe shkencetareve, po pastaj ne praktike i theu hundet keqazi.

              E thene ndryshe, idealizma e ideologjise ka baza te forta pragmatike apo i ka utopike.

              Kur flitet per nacionalizem vs globalizem, qe eshte le te themi dueli i shekullit ne Perendim, se qyteterimet e tjera, kane probleme te ndryshme e s’merren dot me nje problem te tille, nuk duhet harruar qe nacionalizmi ka prapa shpatullave baza te forta pragmatike, dmth identifikon menjehere polisin, identifikon armikun, identifikon menjehere vlera ‘instiktive’ si siguria e liria, ne funksion te mireqenies se perbashket,

              Pa keto identifikime praktike, qe çdo shoqeri ka nevoje, nuk jeteson dot asnje ideologji sunduese.

              Komunizmi filloi te jetesohej, kur Stalini shpalli polisin, me tezen e ndertimit te socializmit ne nje vend, dmth BS-ne, teze e cila iu kundervu asaj te revolucionit te vazhdueshem te Trockit.

              Stalini caktoi polisin, se politika do polis dhe bota si polis eshte nje gje e pamundur ne praktike.

              Tani, jo me kot une i referohem shtetesise, sepse shteti yt eshte polisi yt, sado te jetosh i ndare mes dy shtetesh.
              Por, pastaj duhet armiku, nuk ka polis pa armik, perveçse kur eshte ne lufte civile.
              Duhet pare edhe siguria e liria ne funksion te mireqenies se perbashket.

              Jane gjera esenciale per nje qytetar keto, pastaj nese robi do te rroje si turist ose si nomad ajo eshte pune tjeter.

              I vijme e rivijme rrotull prej kohesh ketij muhabeti po une deri tani filozofine e turistit dhe nomadit kam pare, ne keto me siper s’kam pare pergjigje konkrete.

              Se e keqja ne kete mes eshte se kjo ideologji duket sikur justifikon nomadizmin e shqiptareve dhe lirine per te qene si jevgjit, pasi s’mund ta vendosesh si baze te shtetit, kur ende s’ka identifikuar polisin.

            5. Rendesi ka familjarizimi me idene se brenda shqiptareve, ose shqipfolesve, zhvillohen dy bote, antagoniste per shkak te kultures qe perftojne

              Per be kultura osmane per mu eshte njisoj me ate bizantine. Ose sic pat thene njeri me ditur se une “Perandoria Osmane eshte vazhdim i asaj Bizantine me menyra te reja”. Tani cilat kultura qenkan keto qe atagonizohen. Psh ne rastin Suljot vs Mirditor. Nje mender mOOt tribal jane te dy.

            6. Une s’kam kercenuar askend, te thuash me te logjikshmen, se ashtu si arvanitet dhe çamet ortodokse eshte kjo gjysma e te afermve te tu, do gjendet nje dite ne anen tjeter te llogores, nuk po ben ndonje kercenim, ky eshte konstatim.

              Madje pa shkuar aq larg, tek pasardhesit, le te marrim shqiptaret me pashaporte greke qe kane hequr dore nga ajo shqiptare.

              Nqs, ta zeme neser greku kembengul tek ‘Marreveshja e Ujerave’ dhe i shoqeron anijet e shpim-kerkimit me anije ushtarake, mund te krijohet nje gjendje e ndere Shqiperi-Greqi.

              Ato 2 peshqit e Lubonjes, mund te kthehen ne gjendje tensioni qe s’eshte pare prej vitit 1974.

              Tani si nenshtetas greke ata kane detyrimin e sherbimit ushtarak ndaj shtetit grek dhe s’mund t’i bejne bisht se mund te hane ndonje burg afatgjate e po qe se mobilizohen e pastaj dezertojne, mund te hane ndonje burg te perjetshem a ndonje koqe plumbi fare.

              Pra keta shqiptare me pashaporte greke duan s’duan do gjenden me rrobat ushtarake te Greqise, duke i bere presion Shqiperise.

              Ta dhashe shembullin e gjermano-amerikaneve gjate L1B, sepse aty shumica derrmuese ishin kusherinj te pare, te dyte e te trete me armiqte e tyre te Gjermanise dhe po flasim ketu per 20% te 3 milione ushtareve amerikane qe zbarkuan ne Europe ne vitin 1918, dmth plot 600 mije gjermano-amerikane.

              Por ajo qe harron ti eshte se ata te afermit e tu duke veshur rroba ushtarake greke jane agresoret, sepse edhe per ndonja 100 vjet te tjere, raportet Shqiperi-Greqi do jene te atilla, qe greket do luajne rolin e agresorit dhe shqiptaret do mbrojne kufijte.

              Prandaj nqs dikush eshte duke kercenuar jane te afermit e tu, jo pse e deshirojne, ate nuk e dime, por dime qe nuk kane çfare bejne tjeter, eshte pasoje e zgjedhjes se tyre per te marre shtetesine greke.

            7. Problemet janë dy: i pari është që ti ndihesh (demek) i kërcënuar nga kushdo me identitet grek, dhe kaq është e mjaftueshme. Dhe problemi tjetër është që llogjika tënde, është lufta.

              Po flet për “gra e fëmijë” diku më lart, nga herët e rralla që të kam parë ta bësh. Po kështu edhe këta, si andej e këndej kufirit janë njerëz me gra e fëmijë. Për çdokënd të ndërgjegjshëm dhe person civil, do të duhej të mos përdorej retorika e luftës, se nuk janë thasë me patate këta, janë njerëz, familjarë, me “gra e fëmijë”.

              Të them dhe tjetrën, këtë pozitë luftarake, nuk e shikoj ndër blogjet greke siç e shoh këtu, nga një dorë e mirë njerëzish, dhe kjo po më habit jashtë mase.

            8. Daku, siguria eshte prioriteti nr 1 ne jeten e robit, prandaj edhe me varfanjaku e mban deren me kyç, pavaresisht se tek shtepia e tij, hajduti vjen per te sjelle jo per marre.

              Pastaj pas sigurise, vjen liria, mireqenia e me radhe.

              Kombi, etnia, shteti, bashkesia, jane institucione pragmatike ku individi si paresore ka sigurine.

              Nuk do as mend qe paguajme nje thes me leke ne taksa, per policine, ushtrine, drejtesine, diplomacine, pikerisht sepse siguria eshte paresore.

              Tani nqs ti do ndonje muhabet poetik e filantrop, mua s’me ke. nqs do te llafosim duke e nisur nga abetarja e shqetesimeve, ja sheshi , ja mejdani…

            9. I vetmi muhabet serioz që mund të bëj unë me ty, është të të sugjeroj të luash ndonjë lojë strategjike në pc, me pushtime, territore dhe armiq. Uroj të fitosh në fund.

            10. Po Hyllin, ke të drejtë tani që u kthjellova prej të ftohtës së dimrit. Bën vaki që ushtria greke të hyjë në territorin shqiptar, shumë shpejt madje. Kjo për të ndalur shqiptarët të vriten me njeri tjetrin, si para 15 vjetësh.

  8. Po për këta që ua kanë – literalisht dhjerë racën, çfarë do bëni?

    Ka rreth gjysëm milioni shqiptarë në Greqi, aty është krijuar gjenerata e dytë e tyre, një pjesë kanë përftuar identitetin grek, ose janë kthyer në shqiptaro-grekë. Madje një pjesë e gjeneratës së dytë të shqiptarëve, aderojnë në organizatën “Agimi i Artë. Nëse ai që propagandohet si nacionalizëm, në formën e vet sublimale, i kthen në të dyshuar racialisht shqiptarët ortodoksë vendas, imagjinoni se çfarë ndjenja mund t’i përfshijnë prej identiteteve hibride, të lëkundshme, të dyfishta, etj.

    Për këtë tjetrën ndonjë ide?

    Ka rrezik në të ardhmen, sipas mendimit tim, që forma nacionalizmash të tillë përjashtues, këto identitete të konsideruara të dyshimta, t’i kthejnë në të sakrifikueshme. Vetëm për t’iu përgjigjur idesë imagjinare mbi çka këta njerëz konsiderojnë si thelbi i të qenit shqiptar.

    Këtu po flitet për tolerim kërbaçi, sinqerisht… Të jep një ide se si do jetë ferri.

    1. Me te ‘dhjere’ jo…Vertet ka shume qe kane perfituiar shtetesine greke, si dhe ne shtete te tjera per shkak te vershimit te pandalshem drejt asaj bote mistike,por ama jo kombesine. Kombesia nuk ndryshohet edhe me dashje, jane rrenjet…
      Rrenjedale, si peme e shkulur ne nje rruge te perbaltur, (diku i kam degjuar),mund te kete…
      Kombesine nuk e ndryshon dot gjenerata e pare dhe dyte.Shume e rendesishme kjo. Shtetesine po,kombesine jo!
      Si ata ‘refugjate’ qe shkuan ku u pelqeu e ku munden, si ne Itali,Amerike, Gjermani apo ku e di une, s’kane bere as me shume e as me pak nga refugjatet ne Greqi.
      Ata qe jane perfshire me Agimin e Arte bejne pjese tek kolaboracionistet, tek ata qe nuk i kane munguar kurre Shqipersise, edhe sot madje, per interesa te vockla, te vogla, te mesme apo te larta qe per ta jane arritje e objektivave tangerrlikese te supermacise…Per interesa jashte nacionalitetit…
      Por ,te gjithe keta, nuk eshte e thene qe jane apo te jene ortodoks, pasi gjenerata qe lind ne keto vite e cfaredo feje te jet perfiton shtetesine, shtetesine,shtetesine…tjeter gje se ne jemi te prirur per t’u lidhur me fort me ambientin dhe i pagezojme femijet a i presim floket me nun e nuna a me kumbar…
      Historia shqiptare ne shkembim te favoreve jetike e spaletore nuk pyet shume per ‘certifikatat’, boll qe te mbijetojne, jetojne, e tangarllepsen me mire…Pune historie kjo…
      Vecse, veshtiresia eshte ne kuptimin e diferencave midis kombesive,feve,shtetesise,pasurise,interesave te tjera…ku nacionalizmi teorik e praktik s’ka vlage per tu kultivuar…
      Dhe mu kujtua Murphy me ligjin e tij ” C’ ka mund te shkoj shtrember, do te shkoj…’

      1. Besoj se gjithë fëmijët që lindin në Greqi prej emigrantësh, marrin kombësi greke, nëse nuk gaboj. Por edhe rrënjët aty i kanë, domethënë si formë përjetimi, botkuptimi dhe kujtese kombëtare. Nuk e di se çfarë quan rrënjë, po për mua këto kanë qënë një investim nëpërmjet edukimit (në shkollë, apo familjar), dhe një përjetim i komformizuar i çka është qenia shqiptare. Fëmijëve të emigrantëve, tërë këto gjëra u mungojnë.

        Ndërsa ata që aderojnë në “AiA”, janë një formë ironie e hidhur e botëkuptimit që shumë njerëz shfaqin këtu, por nga krahu tjetër. Mua më duken si skaje që përputhen me njeri tjetrin.

        Sigurisht që jo të gjithë këta janë ortodoksë. Madje përshtypja ime është që ortodoksët në Greqi, gjenden larg skajeve politike, apo sociale. Për faktin e thjeshtë se janë lehtësisht të përshtatshëm me mendësinë greke.

        1. Jo Jul, nuk e marrin dot kombesine greke,vetem neqofte se nje nga prinderit e ka ate te dokumentuar nga autoritetet e nahijes tone. Keto jane rrenjet qe permenda une me lart, ndersa te tjerat jane shartesa, qe here zene e here thahen…Pra, prindi eshte ai qe ushqen sa eshte i mitur femijen me kujtesen,botkuptimin,ndergjegjesimin e madje dhe me konfigurimin…
          Per ne Greqi llafosemi per ortodokset e lindur e jo te ‘silikonuar’ si te tille, pasi ata nje dite e ndrojne serish, e drejte e tyre xhanem…

          1. E marrin e marrin (tani sapo e kontrollova). Ka ndryshuar ligji, që në 2009-ën. Fëmijë emigrantësh që lindin në Greqi, nëse nuk zgjedhin kombësi tjetër, marrin atë greke.

            Prindi, është autoritet privat, dhe vendoset përballë tërë ambjentit social dhe kulturor të një tjetër vendi. Madje prindi vetë, është i nënshtruar shumë herë ndaj këtij ambjenti. Këtë po e vendosin përpara përgjegjësive që nuk mund t’i mbajë.

            1. ‘…nese nuk zgjedhin kombesi tjeter, marrin ate greke.’ -thua, pra, te porsalindurit nuk zgjedhin dot por ‘trashegojne’ te njerit prej prinderve, Ndersa kur behen ne moshe madhore e mund te vetdeklarohen mund te veprojne si me censusin ne Shqiperi.
              Megjithate ne shqiptaret jemi pak te cuditshem ne keto drejtime…Rastesisht mu kujtua nje pyetje qe ja beja dhe vetes: Pse ka emra e mbiemra te tille qe nuk ‘martohen’ dot si Mihal Veliu, Vangjel Dule, Hasan Lako, Sherif Mitro etj (te me fal ndonjeri qe mund te jete real) ?!
              Ketu dallon ‘rrenja’ nga ‘shartesa’…edhe pse ne m’ahere ne fshat goricen shartonim per dardhe…

            2. Ke të drejtë, lapsus imi. 🙂 Nëse prindërit nuk u deklarojnë tjetër kombësi të miturve. Me një fjalë, menjëherë pas lindjes, kombësia greke merret direkt, nëse prindërit nuk deklarojnë ndryshe.

              Ajo çështja e emrave është shumë, shumë e komplikuar… duhet të kesh njohuri për traditën e vendosjes së emrave tek ne. Dukja tradhëton shumë shpesh në këtë pikë…

  9. Qafir, thua më lart:

    Nuk eshte aq absurd ne fakt, pasi kemi nje perplasje mes parimit themltar te shtetit shqiptar, si nje bashkesi territorale shqiptaresh pa ‘fraksione’. Pra eshte pjese e asaj qe quhet “Albanian exceptionalism” te kesh psh nje kishe autoqefale vetem per Shqiptare aka “Shqiptare”. Tani vete ay tjetri e ia ndryshon emrin nga ‘Shqiptare’ ne ‘e Shqiperise’. Epo kjo eshte shuplake ne fytyre te gjitheve. Meqenese jane vetem ortodoksit qe e kane bere kete pune, sigurisht qe do kene probabilitet me te larte qe te behen tabele qitje per keto gjera. Asgje absurde ne kete diskutim.

    Gjeta statutet e KOASH online, dhe në të gjitha më të vjetrat gjendet koncepti “i Shqipërisë”.

    Po është shumë ironike kjo që shkruan, edhe ta kishin bërë vërtet ndryshimin, do u jepja fletë lavdërimi. Sepse e shohin hapësirën shqiptare, si vendin e një projekti dhe ideali, vendin me vlera abstrakte të një kombi, dhe jo si magazinë e materialit gjenetik “shqiptar”. Në këtë punë KOASH na qenka futuriste.

    Flet më lart për Petro Ninin, po këta e vlerësojnë më shumë sesa ty. Se e para në kishë flitet shqip, dhe e dyta,

    Petro Nini thotë diku:

    Ta begatojmë gjuhënë edhe kombin tënë me kulturë dhe qytetërim

    Nuk thotë: ta mbushim magazinën e territorit shqiptar me materiale gjenetike.

    1. Gjeta statutet e KOASH online, dhe në të gjitha më të vjetrat gjendet koncepti “i Shqipërisë”.

      Hej OK, mea culpa..une kam nja 15 vjet qe vertitem me kete legjenden e ‘shqiptare’ vs ‘e Shqiperise’ si simbol i denatyrimit te ketij institucioni. Meqe nuk qenka Shqiptare hic le ta leme kete muhabet qe te bien rehat ortodokset ne ket front.. Te kapim frontin neo-bizantin ahere?

      1. Edhe 100 qafir të uroj, edhe 100! Simbol i denatyrimit… hë… çfarë na qenka sipas teje natyrale shqiptare mor qafiro? Përpara se ti të merresh me KOASH, pa të merrem ca unë me ty. Let me guess, ndonjë produkt gjenetik i ardhur me bashkim veri-jug, si puna tënde? Kjo të bën ty exceptional! Apo jo? Pretencioz gjithashtu. Shqiptar model pra, jo llafe! Simbolikisht është vetja jote aty në fronin e fotos së avatarit. Lexoni ca teori bayesiane, lexoni… edhe ndonjë fuzzy logic gjithashtu. Sipas kësaj të fundit, nëse vetja jote, si përmasë e egoizmit, është 100% shqiptar; sepse ti me raste prezantohesh dhe si “safir” domethënë “safi”, shqiptar i larë, i nderur i kulluar dhe i tharë; sa i tillë jam unë? Sa i tillë jam unë – për ty. Që t’i dimë përmasat e egoizmit dhe t’i njohim mirë. Po ti e jep vetë përgjigjen: një besimtar nuk mund të jetë 100% shqiptar, kështu? Sigurisht, sepse nuk mund të jetë “safir”.

        Në fakt, pjesa “e Shqipërisë” tek statutet e KOASH, i përgjigjet si përmasë, hidhu një herë ujë syve, dhe lexoje: shqiptarisë. Kontrollova të gjitha kishat, si ato autoqefale, ashtu dhe komponentët e tjerë që përbëjnë kishën ortodokse ekumenike. Në të gjitha gjendet lidhëza “e”. E Shqipërisë, e Gjeorgjisë, e Rumanisë, e Serbisë, e Greqisë etj. Pse do pyesësh? Është përgjigje ndaj strukturës hierarkike. Është një kisha ortodokse ekumenike, dhe të gjitha prapashtesat, i përgjigjen strukturës. Ortodoksizmi është përmasë shpirtërore universale zotëri. Universale. “E Shqipërisë” i përgjigjet veçantisë shqiptare. Me fjalë të tjera: eksepcionalizmës. Apo nuk është eksepcionalizma jote ajo, dhe egoizmi nuk ta pranon?

        Po etërit tanë shpirtërorë, Noli, Luarasi, Kristoforidhi e të tjerë, e kuptuan këtë gjë, shumë më mirë se ty. Nuk e anulluan përmasën shpirtërore, e shqiptarizuan. E bënë strehë për ne.

        O polic ndërgjegjeje, të kenë një pjesë e shqiptarëve një përmasë të ndryshme shpirtërore prej tëndes, nuk është e pranueshme? Vjen ai tjetri, më inkriminon si pa të keq identitetin e këtu kam përballë qafirin që i vë vulë, duke më quajtur përsëri të dyshimtë. Pse? Se “jam ortodoks”. Qafir, në më lejon kam një këshillë të të jap; aty ku je në Kanada, si shoqëri multikult që është, i ke mundësitë dhe ambjentin për të bërë një eksperiment social si më poshtë: shko dhe bëhu ndonjë gjë, ndryshe nga sa e di veten se je. Domethënë sinqerisht. Nuk e di çfarë, zgjidhe vetë. Bëhu siç u bë ai tjetri amerikani “homoseksual”, bëhu homeless për një muaj. Bëhu katolik, mysliman, ortodoks. Bëhu… ku di unë, scientologist. Bëhu. Me ndërgjegje. Një muaj. Hajde edhe fol këtu më pas.

        Unë e kam bërë një gjë të tillë, po nuk ndodhi eksperimentalisht. Ndodhi si proces. Po mban mend dikur isha nacionalist, për t’u kthyer në ateist, se kam qënë më parë edhe besimtar. Të jep një avantazh të jashtëzakonshëm, i nderuar qafir. Mund të futesh e të dalësh brenda mendjes së tjetrit si në shtëpinë tënde.

        Po për më tepër ai eksperimenti do të të ndihmojë të kuptosh (mbase), se pse këta mut njerëzish more, kjo racë e lashtë, ky gjak i njëjtë me njeri tjetrin, si ka mundësi që nuk ndjejnë minimumin e empatisë me dikë që kërcënon se do digjet? Vëreje gjuhën e komenteve, po i thonë DIGJU!
         
        thua:

        Hej OK, mea culpa..

        …Meqe nuk qenka Shqiptare…

        Pjesë e eksepcionalizmit shqiptar, mos është dhe shprehja “dorën në qafë e gishtin në b…”, shokut?

        Dhe tani, po o qafir, le të flasim për frontin neo-bizantin.

         

         

        1. nëse vetja jote, si përmasë e egoizmit, është 100% shqiptar; sepse ti me raste prezantohesh dhe si “safir” domethënë “safi”, shqiptar i larë, i nderur i kulluar dhe i tharë; sa i tillë jam unë?

          Aq sa te lejon oqeani global ku ke kaq shume qef te mbytesh. See, nuk eshte puna se je ortodoks..puna eshte se je globalist, andaj edhe ‘ekcepcionalistet’ te sulmojne. “Kerthiza” do te mbetet aty ku eshte ose te gjithe i merr lumi (oqeani).

          1. Baal o viç i artë, i shek. 21! Nuk do kërthizën, do të të adhurojnë. Po kot hahesh me Krishtin. E bëmë këtë lojë para mijëra vjetësh, humbe atëherë, do humbasësh dhe tani.

  10. DIGJU !!! M’u duk sikur po me urdheronin mua…pasi dhe une mund te kem ndonje hall ne kete bote jallane, dhe zgjidhja…zjarr, tym e flake.
    E re Jul, nga tema ne teme po na hedh, ose me mire nga dallga ne dallge me shume bofor…
    Nga nacionalizmi kaluam tek indiferentizmi, i cili vertete eshte ulur kembekryq ne shpirtin pragmatist shqiptar. Shoqerise, nese e meriton cilesorin, nuk i dridhet qerpiku nga perpelitjet e bashkekombesave per cfaredo halli qe nuk eshte edhe i saj, pa thene qe dhe’ vdekjen e presin ne kembe ‘ per nje pellembe INDIVIDUALE. ‘C’me plasi mua!? Te ruaj bythen time ! Pse une do paguaj per ta ?! Le te bejne si t’ua thote kokrra e qefit !’ etj…mermerrritje tonat jane.
    Keto vitet e fundit politika ka shpenzuar jashtezakonisht shume energji e pasuri per te shprishur harmonine kolektive, edhe pse do te ribeje kooperativa. duke i tulatur njerezit ne guacken e ‘qelbur’ personale, bile-bile, as koken te mos nxjerrin ne zvarritjen e tyre si kermilli pas vese…Dhe eshte realizuar me sukses pergjithesisht me nje mbeshtetje te ububushme dhe te medias se pabreke.
    Ka nje fjale te urte, thone por une nuk e besoj,;’ Nga gabimet meson “. Pra, i bie qe ne te jemi mileti me kulture e veprimtari te jashtezakonshme civile, pasi sa per gabime, e ku kane te sosur.
    Gjynah per ata e gjynah per ne. Gjynah si jemi katandisur nga ‘uji’ i tepert qe ka ky vend, qe nuk e perdorim per larje trupi por truri…
    MOS U DIGJ!!! D U R O o njeri i mire !!!….

  11. Ortodoksët gjatë periudhës së tranzicionit, janë përdorur si scapegoat, në këtë mënyrë është bërë e mundur të kryhet një politikë revanshiste, përmes barazimit tosk=komunist

    Ata qe dine te thellohen me mire, dine qe barazimi tosk=komunist eshte i paqene. Barazimi i bere ne mendjen e vulgut eshte qytet=komunist se c’thuhet neper fletushka e trakte duhet lare njehere me sapun e pastaj te sillet si argument per ekzistencen e revanshizmit fashist qe gabimisht konstaton.

  12. Nga fletushka zyrtare e partisë në pushtet, një citim:

    Po ja, që ky Andi është një “çun oficeri” dhe xhins oficerash të kurvit nga një krahinë e Jugut. Që do të thotë se Andi rrjedh nga një këlbazë gjenealogjike e neveritshme, një pështymore turbekolare plot gjak e qelb kanceroz.

    Shkrimi në fjalë, me titull Çeta Rama, përmbledh gjithë stereotipizmat raciste të së djathtës.

    1. Gjithmone e kudo do te gjendet ndonje qen per te lehur…Shih autorin…C’me bere te lexoje kete fletushke…dhe m’u perzje, me shokoi, me shastisi, me turbulloi…
      Dhe ka memedheu kaq vite demokraci. Dhe kuterbon…